Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. «Ми маємо розглянути питання організації освітнього процесу під час карантину в нових умовах, які визначило Міністерство охорони здоров'я, та інші нагальні проблеми», – зорієнтував він учасників засідання, після чого запропонував перейти до обговорення.

Перший проректор Ю.І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Епідемічна ситуація залишається напруженою. За минулий тиждень захворіло 13 працівників. Одна працівниця студентського відділу кадрів померла. Також захворіло 5 студентів, з них 1 проживає в гуртожитку. В ізоляторах студмістечка перебувають 8 студентів (позаминулого тижня – 23), 21 студент на самоізоляції.

Продовжується вакцинація працівників і студентів. За два дні (понеділок і п'ятниця) вакциновано 490 осіб, з них 255 студентів і 235 співробітників. Формується перелік питань і модуль в ЕК для проведення опитування студентів з питань вакцинації.

М.З Згуровський

МОЗ видало наказ про неможливість допуску до роботи невакцинованих людей. Його доведено до профільних відомств, у тому числі до МОН та ЗВО.

Продовження виступу Ю.І. Якименка

Проводиться робота з придбання і забезпечення підрозділів індивідуальними засобами захисту.

Відповідно до наказів МОЗ і МОН формуються списки невакцинованих працівників і видано наказ по університету про порядок їхньої роботи. Науково-педагогічні працівники, а також всі працівники, яким дозволяють функціональні обов'язки, переводяться на дистанційну роботу за умови контролю і звітності за її виконання. Іншим працівникам за їхніми  заявами надаються чергові невикористані відпустки, відпустки за власний рахунок, або переведення на неоплачуваний простій. Протягом цього тижня будуть оформлені та здійснені всі необхідні заходи.

М.З. Згуровський

Щодо допуску невакцинованих людей до приміщень університету. Це є однією з вимог МОЗ. Як нам це виконати?

Ю.І. Якименко

Інформацію з цього питання у своєму виступі надасть В.А. Кондратюк.

М.З. Згуровський

Нам слід продумати, як нам організувати роботу університету з урахуванням цієї вимоги.

Ю.І. Якименко

Переведення на дистанційну роботу вже передбачено в наказі по університету – це недопуск до приміщень університету невакцинованих працівників.

М.З. Згуровський

Річ не лише в працівниках. Можуть заходити сторонні люди, вони можуть бути інфікованими і не мати сертифікату про вакцинування. Як бути з цим?

Ю.І. Якименко

Зараз вхід до корпусів ми взагалі для сторонніх осіб закриваємо. Студенти нині не відвідують навчальні корпуси, і вхід будь-якої особи повинен контролюватися. Контроль, чи є особа вакцинованою – це вже другий рівень контролю.

Завершено оформлення постанов Конференції трудового колективу. Підготовлено для подання на затвердження в МОН Статут КПІ. Оформлюються накази щодо змін у структурі підрозділів відповідно до рішення Вченої ради.

Проведено координаційну нараду за участю керівників навчального і адміністративного департаментів з питань ефективного використання навчальних приміщень. На ній:

- розглянуто результати моніторингу. Визначено незадовільний стан окремих аудиторій 13 факультетів, заходи і терміни його виправлення до закінчення осіннього семестру;

- заслухано і погоджено рекомендації з вибору режимів і забезпечення опалення корпусів у зимовий період з урахуванням умов експлуатації;

- розглянуто результати чергового етапу аудиту корпусів і заходи із забезпечення затверджених переміщень підрозділів по корпусах №№ 21 і 22.

Бюджетна комісія. Проводиться аналіз виконання підрозділами планових річних показників минулорічних бюджетів, підготовка форм і вимог для захисту бюджетів, який розпочнеться з 23 листопада. Готуються до розгляду питання про вартість проживання в гуртожитках і про порядок розподілу коштів за навчання аспірантів.

Сформовано робочу групу з удосконалення системи рейтингових оцінок НПП з їхнім урахуванням при формуванні профілів підрозділів. Підготовлено і направлено керівникам підрозділів рекомендації щодо вдосконалення формування показників для міжнародних рейтингів.

Освітній процес

Освітній процес здійснюється виключно в дистанційному режимі, ведеться системний контроль дистанційних курсів і проведення занять через систему ЕК. Результати календарного контролю і їх аналіз детально обговорені на нараді заступників деканів.

Завершено проведення ЦМЯО вступного контролю якості освіти у першокурсників. 15 листопада розпочинається ректорський контроль і анкетування студентів 3-го курсу з урахуванням платформи працевлаштування.

Проведено формування і затвердження вченими радами факультетів/інститутів переліків освітніх програм з урахуванням їх оновлення. Освітні програми виставлено для обговорення. З урахуванням його результатів ОП повинні бути остаточно сформовані до грудня 2021 р. і виставлені як конкурсні пропозиції для здобувачів освіти.

Розпочато розгляд документів претендентів у конкурсі на 192 посади НПП. 10 заяв відхилено у зв'язку з відсутністю атестата, або сертифіката про знання української мови. Для допомоги учасникам наступних конкурсів всім НПП, які повинні отримати сертифікати (350 осіб), надіслано інформацію про реєстрацію в пунктах тестування. Певна частина викладачів уже встигла скористатися цією інформацією ще за наявності місць навіть у пункті КПІ.

Акредитація

Опубліковано позитивні звіти експертних груп з акредитації двох освітніх програм зі спеціальності 111 «Математика».

Внутрішня акредитація.Акредитаційні комісії ф-тів/ННІ в оновленому складі розглядають показники кафедр, що представлені в АС «Самоаналіз» з незалежних джерел, а також сформовані кафедрами за результатами самоаналізу.

М.З. Згуровський

До нас звернулись компанії «Boeing» і «Прогрестех» з пропозицією суттєво розширити дуальну форму підготовки авіаційних інженерів за 7 спеціальностями. Вони мають на увазі не лише магістерську програму, за якою вже здійснюється така підготовка, а й бакалаврську, починаючи з 3-го курсу. Віце-президент компанії «Boeing» дав таку оцінку нашим студентам: порівняно з іншими університетами студенти КПІ непогано підготовлені за фахом в галузі машинобудування, авіоніки, матеріалознавства тощо. Але вони поступаються в підготовці з англійської мови. І тому компанія «Boeing»  не може брати на роботу тих, хто не володіє певним рівнем англійської мови, навіть якщо його фахова підготовка є вищою. Адже вони одразу працюють в англомовному середовищі.

У зв'язку з цим ми пів року тому спланували організувати роботу комісії з вивчення ситуації з підготовкою з англійської мови. Влітку комісія звернулася з пропозицією про відтермінування її роботи, але тепер ми постали перед доволі складним вибором – чи  зможемо ми відповісти на дуже цікавий запит компаній «Boeing»  і «Прогрестех»? Мова вже йтиме про підготовку не 10-15 магістрів, як було до цього, а вже понад 100 бакалаврів на рік. Причому таку, яка має відповідати вимогам,  у тому числі й до знання англійської мови.

Юрію Івановичу, що у нас з цією комісією?

Ю.І. Якименко

На цьому тижні комісія має доповісти про програму роботи, напрацьовані пропозиції. З минулого року введено ЗНО з іноземної мови для вступу до магістратури. Нижче рівня В2 за результатами незалежного оцінювання в магістратуру ми не приймаємо. КПІ – єдиний  університет, який всі чотири роки бакалаврської програми вивчає іноземну мову.

М.З. Згуровський

Це дуже добре. Але об'єктивним результатом є це оцінка роботодавців.  Вони не беруть на роботу наших фахівців, якщо рівень англійської мови недостатній. І це дуже сумно.

Ю.І. Якименко

На цьому тижні відбудеться засідання комісії з представленням програми. На наступному засіданні ректорату я доповім про результати.

М.З. Згуровський

Маріє Миколаївно, 15 листопада розпочинається наступний моніторинг залишкових знань для бакалаврів. Чи могли б ви особливу увагу звернути на знання англійської мови, порівнюючи реальні знання наших студентів зі шкалою В2, що є достатнім рівнем для компанії «Boeing»? Наскільки наші студенти відповідають цьому рівню? Якщо їхні знання є нижчими, має бути певна шкала, яка дозволить нам зрозуміти, яким є стан з мовною підготовкою. Тоді ми полегшимо роботу комісії. Комісія може проаналізувати ваші результати. Тоді ми побачимо, на яких факультетах підготовка слабша, будемо аналізувати чому саме і що слід зробити для того, щоб її підвищити.

М.М. Перестюк

У нас всі тестові завдання розроблені саме на рівень В2. Провівши моніторинг, ми зможемо зробити шкалу, наскільки знання студента третього курсу відповідають цьому рівню. Ми розробляли завдання з огляду на ІТ спеціальності. Тобто, ми можемо це зробити і для інших спеціальностей.  

М.З. Згуровський

Це за шкалою «так/ні», «відповідає» чи «не відповідає». А чи може бути бальна шкала, щоб рівень підготовки з англійської мови ми бачили у відсотках? Яка ваша шкала?

М.М. Перестюк

100% – це В2. Ми зробимо навіть рівень від А0 до В2. До Нового року у нас пройде моніторинг 3-го і 4-го курсів. Зараз ми тестуємо 3-й курс саме з англійської мови плюс профільне анкетування, також 4-й курс з фундаментальної підготовки  та англійської мови. До Нового року ми надамо результати тестування і для 4-го курсу.

М.З. Згуровський

Тоді, Юрію Івановичу та Анатолію Анатолійовичу, цю інформацію ми приймаємо від ЦМЯО і надаємо її комісії, яка потім на основі цих даних зможе зробити аналіз, висновки і  пропозиції.

Ю.І. Якименко

Ми комісію вже озброїли відповідними даними по факультетах. А ось свіжі дані з нового моніторингу обов'язково буде використано.

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Триває моніторинг проведення освітнього процесу в дистанційному режимі. Перевіряється розклад занять (під'єднання викладачів і студентів) і наповнення платформи «Sikorsky distance» новими курсами або оновлення відповідних методичних матеріалів.

Розробляються рекомендації щодо підвищення якості підготовки розділу «Розроблення стартап-проєкту» з відповідним проєктом рішення.

Підготовлено проєкт договору з «Прогрестех-Україна» щодо підготовки фахівців за 11 освітніми програмами 6 спеціальностей. Заплановано 10 листопада провести зустріч з представниками компанії для обговорення і укладення угод про дуальну освіту. Попередній запит від компанії складає 130 фахівців щороку.

М.З. Згуровський

Скільки факультетів може бути охоплено цією формою роботи з «Прогрестех» – «Boing»?

А.А. Мельниченко

Фактично 7 факультетів. Наприклад, прикладну механіку викладають в ННІАТ (авіаційна і ракетно-космічна техніка, авіоніка), на ПБФ (автоматизація комп'ютерно-інтегрованих систем), ФЕЛ (електроніка), РТФ (телекомунікації і радіотехніка).

М.З. Згуровський

Враховуючи те, що ці компанії зацікавлені працювати з КПІ на довготривалій основі, з огляду на масштаби і широкий спектр спеціальностей, чи доцільно було б створити спеціальний центр дуальної підготовки для роботи з ними? Це запитання – експромт, оскільки зразу виникає питання про організаційну структуру забезпечення дуальної форми підготовки, з огляду на великі масштаби цієї роботи.

А.А. Мельниченко

Фактично в нас є дві організаційні структури. З одного боку, відбором буде займатись Центр професійної адаптації. Складовою, яка стосується навчально-методичної роботи, займається відділ інноваційних технологій в освіті. Підготовка договорів здійснюється на системній основі. Можливо, має бути не якась структура, а якийсь закріплений менеджер проєктів.

 

М.З. Згуровський

Добре, це питання для обдумування.

Продовження виступу А.А. Мельниченка

Продовжується робота з формування системи сприяння працевлаштуванню студентів.

Продовжуємо роботу з удосконалення завдань ректорського контролю з комплексного моніторингу якості освіти.

Готується до Методичної ради аналіз даних щодо організації практики в 2020/2021 н.р. та за результатами випускної атестації бакалаврів, магістрів 2020/2021 н.р.

Триває робота з погодження з підприємствами та установами договорів на практику здобувачів вищої освіти.

Подано на підпис проєкт Положення про підготовку здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії.

Триває оформлення індивідуальних планів роботи аспірантами 2021 року зарахування.

Розпочато оформлення наукових керівників на педагогічну роботу з погодинною оплатою праці (наукове керівництво аспірантами). Строк – до 31.12.2021.

Проводилася робота з деканатами щодо підготовки наказів для забезпечення роботи ЕК у грудні 2021 року та роботи ЕК у 2022 календарному році.

У зв'язку з тим, що декілька наших спеціальностей будуть проходити Єдині державні кваліфікаційні іспити як підсумкову атестацію (ЄДКІ), на запит МОН було підготовлено і надіслано листи щодо можливостей (наявність комп'ютерів, відеозапис) проведення ЄДКІ в КПІ. Мова йде про спеціальності «Кібербезпека» (бакалаврат), «Право» та «Публічне управління і адміністрування». У майбутньому цей перелік буде розширено.

У взаємодії з навчально-методичним відділом працюємо над пропозиціями щодо вдосконалення процесу вибору дисциплін із загальноуніверситетського каталогу.

Продовжується робота з моніторингу стану аудиторного фонду. Взяли участь у спільній нараді з господарськими службами під керівництвом першого проректора.

Проводяться роботи з адміністрування та реєстрації користувачів у програмах університету, надаються інструкції із завантаження і встановлення ліцензійного ПЗ та ключі для активації.

За участю співробітників УРАН триває тестування сканера після його калібрування для розвитку вебпорталу «Цифрова бібліотека» з оцифрування історичних, наукових, культурних матеріалів з фондів НТБ ім. Г.І.Денисенка.

КБІС проаналізовано дані по Orcid ID (http://orcid.org/). Переглянуто 2275 профілів НПП КПІ ім. Ігоря Сікорського. У 60% НПП є релевантні дані. У 40 % – потрібно бити на сполох. Вони неоднозначно вказують КПІ. Буває,  що  КПІ як основне місце роботи не вказаний. Це ті показники, які потім впливають на міжнародні рейтинги.

Здійснюється збір вебометричних даних для рейтингів листопада. Здійснено парсинг персональних профілів науковців університету у Google Scholar та інших наукометричних системах.

Роботи з удосконалення «Електронного кампусу» (ЕК):

- продовжуються роботи із завантаження контингенту НПП (відпрацювання службових), надання / зміни прав доступу зав. каф. та нових відповідальних за ЕК;

- у розробці модуль опитування студентів. Щодо COVID-19 – узгоджено перелік питань, що пропонуються для анкети.

Відбувся огляд дата-центру. Готуються документи щодо робіт з покращення  електроживлення для погодження з енергетиками.

В АІС «Електронний кампус» розміщено опитування в електронних кабінетах викладачів і студентів щодо питань академічної доброчесності та додаткових питань, запропонованих ДНВР. На прохання ДНВР додані запитання, які стосуються окремої поведінки студентів.

Проведено розширену нараду з питань розвитку порталу університету та сайтів підрозділів. Визначено проблеми і напрацьовано першочергові рішення для їх усунення.  Активізовано роботу Ради з інформаційної політики щодо зміни політики наповнення контенту, а також питань, які стосуються графічного дизайну, адміністрування процесів супроводження наших інформаційних ресурсів. Зокрема, й підготовки фахівців з підрозділів, які супроводжують інформаційні ресурси. За цим напрямом заплановано безпосередню роботу з ІПО.

Триває робота з НМКУ щодо вдосконалення і оновлення освітніх програм.

Проректорка з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

Навчально-виховна робота

Проведено засідання Ради з НВР за участю заступників деканів факульетів/директорів інститутів. Розглянуто результати першого календарного контролю. Всього в ньому взяли участь 19696 студентів. Атестовано з усіх дисциплін 9868 (-232), неатестовано – 264 (+133), неатестовано з трьох і більше дисциплін 3757 (+518), з них переважна більшість на 3-му (23%  – 903  осіб) та 4-му (25% –  840 осіб) курсах.

Завершено захист проходження практики професійними магістрами. Всього відраховано за результатами проходження практики 22 студентів (денна форма навчання).

Підготовлено частину питань до щорічного опитування та здійснено інформаційну підтримку.

Мобільність

Проведено відбір за програмою МІРАІ до Університету м. Сетубал (Португалія) та Університету Аристотеля (Греція).

Проведено підготовку до візиту заступника голови міжнародного офісу Університету Леонардо да Вінчі (Франція) Шріната Пілларі для обговорення подальшої співпраці та підготовки нових проєктів. Візит відбудеться з 8 по 11 листопада. Залучені ІПСА, ІТС, ФПМ.

Проведено зустріч з представниками Національного «Еразмус Офісу» в Україні щодо підготовки нових проєктів за програмою «Еразмус».

Спільно з Українсько-французьким центром для студентів і аспірантів проведено вебінар координатора міжнародних проєктів Університету Лотарингії (Франція) проф. Патріка Хенафа щодо особливостей підготовки й участі у проєкті «Еразмус».

 

Стипендіальне забезпечення

Сформовано загальноуніверситетські робочі списки студентів на отримання стипендії за листопад, а також додаткові – за вересень і жовтень.

У базі Мінсоцполітики сформовано та передано до УСЗН списки для замовлення соціальної стипендії в листопаді на загальну суму 2 336 957 грн.

Підготовлено пропозиції від КПІ щодо врегулювання питань порядку призначення і виплати соціальної стипендії, які розглядалися на засіданні робочої групи, створеної відповідно до наказу Мінсоцполітики.

Профорієнтація

Школярів. За результатами проведення Інженерного тижня «КРISchool» та семінарів для вчителів шкіл-партнерів КПІ ім. Ігоря Сікорського підготовлено подяки викладачам і сертифікати учасникам заходів.

Супроводжували підписання договору про співпрацю з київськими школами №101 та №214.

Студентів. Проєкт «Історії успіху». 1 листопада опубліковано відеоролик партнерів – банка Креді Агриколь (https://youtu.be/NLnQr3WqxJs). На 8 листопада заплановано відзняти відеоролик за участю компанії «Ардікс».

Здійснювали активну інформаційну підтримку Ярмарку вакансій: анонсування вебінарів та можливість відвідування екскурсій до компаній, сформовано навігатор  по заходу.

Продовжується підготовка до проведення 16 листопада круглого столу «Професії майбутнього: як готувати до них уже сьогодні?» (погоджується перелік питань, готується анкета опитування).

Проведено розширену зустріч з представниками компанії «Ajax Systems» та ПАТ «НВО «Київський завод автоматики». Представлено функціонал відділу працевлаштування – Центру професійної адаптації та працевлаштування ЦМЯО.

Проведено зустріч з представниками факультетів/інститутів за напрямом «робота з партнерами». Надано роз'яснення щодо роботи системи працевлаштування та нового центру, акцентовано увагу на новому проєкті Договору про співпрацю, поінформовано про проведення Ярмарку вакансій.

Соціально-психологічна робота

Проведено 18 психологічних консультацій.

Велася підготовка та проведено вебінар студентами-практикантами на тему «Що таке емоційне вигорання та як його розпізнати?» У заході активну участь узяли 63 слухачі (по закінченню вебінару учасники заходу ще обговорювали його більше години).

Продовжувалась підготовка до проведення проєкту «Школи волонтерів».

Організація та проведення вакцинації в університеті

Минулого тижня протягом 2 днів вакциновано 490 осіб.

1 листопада щеплено 305 осіб («Pfizer»):

• 225 студентів (163 перша доза, 62 – друга),

• 80 співробітників (68 перша доза, 12 – друга).

5 листопада щеплено 185 осіб («Coronavac»):

• 30 студентів,

• 155 співробітників (17 НПП, 138 – персонал університету).

2 листопада передано до МОН щотижневі дані щодо вакцинації НПП:

• повністю імунізовано 2002 НПП,

• провакциновано 1 дозою 23 НПП.

На поточному тижні заплановано проведення вакцинації у вівторок (до Києва вакцина «Pfizer»  прибула лише в неділю), і у п'ятницю проводитиметься щеплення вакциною «Coronavac».

М.З. Згуровський

Ви відмітили, що під час Ярмарку вакансій студенти відвідуватимуть компанії. Здійснюватимуться прямі контакти між компаніями, студентами. Як це проходитиме?

 

Н.В. Семінська

У зв'язку з карантином Ярмарок вакансій проводитиметься у режимі онлайн. Тільки деякі компанії можуть собі дозволити приймати студентів. Це здебільшого не надання вакансій, а орієнтація у своїй майбутній професії. У Ярмарку братимуть участь студенти першого, другого і третього курсів. Це не випускники, які їдуть на екскурсію на підприємства. Це швидше профорієнтаційний захід, щоб орієнтувати студентів, як може виглядати майбутнє місце їхньої роботи. Це не проходження співбесід. Просто ознайомлення.

М.З. Згуровський

Анатолію Анатолійовичу, Наталія Валеріївно, бажано під час проведення Ярмарку вакансій отримати від компаній інформацію – скільки, яких саме студентів, за якими спеціальностями, в який час по роках їм було б потрібно. Бажано отримати від них анкети, щоб це було занесено до бази даних для подальшого планування роботи.

Т.в.о. проректора з наукової роботи, заступник начальника НДЧ Г.С.Васильєв

 

Актуальні конкурси НДР

Завершуємо підготовку проєктів для участі у другому етапі конкурсу держбюджетних робіт на рівні МОН із занесенням інформації до бази даних «Наука в університетах». Дедлайн завантаження проєктів для НДЧ продовжено до 10 листопада. На сьогодні відібрані на першому етапі проєкти завантажено до системи. Для участі в загальному конкурсі завантажено 20 проєктів, з них 5 фундаментальних досліджень, 12 прикладних досліджень, 3 науково-технічні розробки. При формуванні проєктів враховано вимоги та пропозиції МОН України. У 2021 році в університеті завершується 20 робіт з вивільненим обсягом 8833,435 тис. грн. Сукупна вартість робіт, поданих на конкурс на 2022 рік, становить 26420,0 тис. грн.

У конкурсі проєктів молодих учених завантажено 10 проєктів (7 наукових робіт та 3 науково-технічні розробки, 2 від ІМЗ, 2 від ХТФ, 2 від ІТС, по 1 від НДІ ЕМСТ, ММІ, ФММ, ІЕЕ).

Супроводжуємо підготовку підрозділами проєктних пропозицій для подання до участі в конкурсах Національного фонду досліджень України. Станом на 08.11.2021 погоджено підготовку 10 проєктів: 8 – на конкурс «Передові дослідження в галузі математичних, природничих і технічних наук» (3 заявки від ІХФ, 2 від ІМЗ, по одній від ФТІ, ІАТ, ХТФ,) та 2 – на конкурс «Людина, суспільство, наука перед сучасними викликами: інноваційні дослідження в суспільно-гуманітарній сфері» (ФСП, ФБМІ). Останній день подання проєктів 16.11.2021. НДЧ централізовано готує довідки для керівників проєктів.

Відповідно до скрованого підрозділам запиту щодо конкурсу інфраструктурних проєктів, які фінансуватимуться за рахунок зовнішнього інструменту допомоги Європейського Союзу для виконання зобов'язань України у програмі «Горизонт 2020», отримано пропозиції щодо закупівлі обладнання для розширення можливостей діючого Центру колективного користування науковим обладнанням «Матеріалознавство тугоплавких сполук та композитів» від ФТІ, НДІ ЕМСТ, ІМЗ, ФМФ та ММІ. Узагальнюємо ці пропозиції.

На виконання доручень ректора

У рамках підготовки до візиту 2.11.2021 генерального директора ДК «Укробронпром» Ю.В. Гусєва проведено зустріч керівництва ІПОТ та Науково-технічної ради Інституту. До зустрічі долучився радник директора ДК «Укроборонпром» Д.А.Красніков. На зустрічі обговорено мету створення і завдання ІПОТ, реалізовані проєкти, зокрема в рамках Х фестивалю «Sikorsky Challenge». Обговорено питання можливого співробітництва між ІПОТ та ДК «Укроборонпром».

5 листопада проведено планову тижневу нараду Ради комплексної космічної програми університету. Обговорено питання звітування за договором базового фінансування БФ/1-2021 (звіт подається в МОН до 15.01.2022 р.), формування кошторису на другий етап договору з ДП ЗАО НДІРВ, підготовку лабораторії для проведення випробувань електромагнітної сумісності на РТФ, закупівлі матеріалів та послуг за договором базового фінансування БФ/1-2021.

На виконання рішень Координаційної ради

Здійснюється щоденний моніторинг тендерних пропозицій в системі ProZorro. За результатами моніторингу передано до структурних підрозділів 20 пропозицій (1 – ВПІ, «Політехніка»; 1 – ММІ; 3 – НДЦ «ТЕЗІС»; 1 – НДЦ «ТЕЗІС», ФТІ; 3 – ТЕФ; 1 – ФІОТ,  АПЕПС (ТЕФ); 1 – ФЛ; 3 – ФММ; 3 – ФСП; 3 – ХТФ). На сьогодні зацікавленість щодо участі виявили тільки ФЛ і ФММ.

Спільно з Асоціацією підприємств промислової автоматизації України (АППАУ) проведено зустріч з представниками ММІ щодо можливої реалізації розробок з САПРу в машинобудуванні. У зустрічі взяли участь провідні експерти від компаній «Восток инжиниринг» та «IT-Enterprise». За результатами зустрічі домовлено підготувати пропозиції щодо представлення розробок науковців ММІ великим компаніям-розробникам такого продукту.

Робота у взаємодії з підрозділами університету

4.11.2021 у взаємодії з ДМС проведено нараду щодо організації стажування молодих учених з Узбекистану в КПІ у 2022 році. Обговорено покроковий план організації стажування.

Робота із зовнішніми партнерами

Підписано договір з ПрАТ «Завод Фрегат» про нерозголошення і конфіденційність інформації, яка буде передана для проведення НДР фахівцями КПІ. Очікується підписання наступного договору на виконання робіт з аудиту розробок компанії.

Голова Вченої ради М.Ю. Ільченко

Комісія з наукової та інноваційної діяльності (О.В.Лінючева) в порядку громадського обговорення розглядає проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку конкурсного відбору та фінансування Національним фондом досліджень проєктів з виконання наукових досліджень і розробок». Метою проєкту постанови є вдосконалення процедури проведення Національним фондом досліджень України конкурсного відбору проєктів з виконання наукових досліджень і розробок, що сприятиме ефективній діяльності Фонду та недопущення конфлікту інтересів під час оголошення та проведення конкурсних відборів.

Комісія з освітньої діяльності (В.І.Тимофєєв) у порядку громадського обговорення розглядає проєкт наказу МОН України «Про затвердження Положення про дуальну форму здобуття вищої та фахової передвищої освіти». Проєкт акту розроблено з метою створення правового підґрунтя для підготовки здобувачів вищої та фахової передвищої освіти за дуальною формою, а також умов для повноцінного впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах вищої та фахової передвищої освіти, підвищення якості підготовки здобувачів освіти до професійної діяльності та посилення ролі роботодавців у системі підготовки фахівців.

М.З. Згуровський

Анатолію Анатолійовичу, зараз це Положення діє в експериментальному порядку?

А.А. Мельниченко

Вони хочуть змінити чинне Положення. У нас є минулорічне Положення. Тепер вони оновлюють його.

М.З. Згуровський

Зараз в КПІ діє Положення минулого року, так? Ми зараз проводимо перемовини з низкою компаній, і нам потрібно керуватися якимось документом.

А.А. Мельниченко

Так, діє торішнє Положення. 

Ю.І. Якименко

Після того, як у Законі було впроваджено дуальну освіту як окремий вид освіти, було видано Положення МОН. Воно є чинним. Але тепер є проєкт його оновлення. 

Продовження виступу М.Ю. Ільченка

Спільно зі Службою вченого секретаря (В.В.Холявко) підготовлено та погоджено з юристами КПІ тексти Положень про Вчену раду університету та вчені ради структурних підрозділів. Проєкти цих документів виставляємо на сайті університету для громадського обговорення з наступним затвердженням на грудневому засіданні Вченої ради університету.

На засіданні Ради космічної програми розглянуто стан виконання розробки на замовлення Харківського НДІ РВ. При цьому актуалізовано завдання необхідності створення в КПІ спільної з КБ «Шторм» і НТЦ «ТЕЗІС» екранованої випробувальної лабораторії.

За участю постійної комісії Вченої ради з соціально-виховної роботи (І.В.Коробко) спільно з проректором В.А. Кондратюком підготовлено проведення 9 листопада наради з питань енергозбереження та енергоефективності в університеті.

М.З. Згуровський

Михайле Юхимовичу, Вадиме Анатолійовичу, нам потрібно мати Програму енергозбереження на найближчі три роки для її затвердження Фондом розвитку університету з відповідним фінансуванням. Поки що ми таку програму не затвердили. Прошу організувати роботу Ради з енергозбереження, щоб результатом була дуже чітка програма на ближчі три роки – що робити, в яких корпусах, який бюджет тощо, щоб цим документом можна було керуватися в практичній роботі.

Проректор з міжнародних зв'язків С.І. Сидоренко

На виконання доручення першого заступника міністра освіти і науки України Андрія Вітренка (за дорученням  Прем'єр-міністра України Д. Шмигаля щодо виконання Плану заходів з реалізації домовленостей за результатами візиту Президента України В. Зеленського до США 30 серпня – 3 вересня 2021 року, а також задля поновлення та розвитку двостороннього співробітництва між Україною та США у науковій і технологічній сферах), готуємо:

- доповідну записку про співпрацю КПІ з партнерами в США, зокрема в наукових програмах, проєктах тощо;

- пропозиції щодо можливих пріоритетних напрямів подальшого розвитку співробітництва КПІ із партнерами з США в науково-технологічній сфері.

Розпочали роботу з МЗС України, Міненерго України та з апаратом радників гендиректора МАГАТЕ, Департаментом ядерної енергії МАГАТЕ, Держатомрегулювання та МОН України щодо відкриття в КПІ нової магістерської програми «Зняття АЕС з експлуатації». Робота ведеться за координації першого проректора Ю.І. Якименка та у взаємодії з проректором з наукової роботи В.А.Пасічником.

Відпрацьовуємо результати домовленостей на зустрічі 29 жовтня з Посольством Ізраїлю в Україні, яке запросило КПІ до участі в проєктах (спільно із Холонським інститутом технологій та Охматдитом), ідеї яких було обговорено на минулому тижні. До цієї роботи залучено широке коло фахівців: Цимбаленко Я.Ю., Максименко В.Б., Дичка І.А., Жуйков В.Я., Тимофєєв В.І., Малюкова І.Г., Киричок П.О., Пожарська Н.М., Демиденко О.П., Владимирський І.А. за координації першого проректора Ю.І. Якименка.

Інші міжнародні контакти

На американському напрямі. На звернення Державного науково-технічного центру з ядерної та радіаційної безпеки на 24 листопада готуємо спільно з Є.М. Письменним проведення навчального семінару «Концепції та характеристики малих модульних реакторів США» з метою ознайомлення  викладачів і студентів з інноваційними ядерними технологіями та передовими проєктами в сфері малих модульних реакторів США. Захід проводитиметься за підтримки Департаменту енергетики США та Аргонської національної лабораторії.

Робота з впливовими міжнародними організаціями

У фокусі – проблеми екологічної безпеки людства.

Взаємодія з ЮНЕСКО. 28-29 жовтня відбулися V сесія завідувачів кафедр ЮНЕСКО в Україні та круглий стіл «Cинергія освітніх, наукових, управлінських та промислових компонентів для управління кліматом та запобігання змінам клімату» (CLIMAN) – виклики та інструменти ефективної реалізації». На них прийнято рекомендації, ключова ідея яких – курс  на екологізацію освітніх програм у системі вищої освіти України. ДМС спільно із Б.І. Дудою узагальнюють усі матеріали, які отримали учасники заходів від КПІ, у т.ч. щодо  обговорення змістовних модулів освітніх програм (за обговорюваною проблематикою) від п'яти університетів України, щоб до змісту технічної освіти в КПІ були внесені ідеї екологізації. Крім того, з боку ДМС буде посилено увагу до підготовки проєктних пропозицій від КПІ для участі в конкурсах міжнародних проєктно-грантових програм ЄС у сфері Green Deal, захисту довкілля, відновлюваної і водневої енергетики.

На зустрічі керівників Ради екологічної безпеки з ректором КПІ М.З.Згуровським, керівниками Інноваційної екосистеми «Sikorsky Challenge Ukraine» та холдингу «Sikorsky Challenge» було підписано Угоду про співпрацю і визначено конкретні спільні заходи у сфері охорони навколишнього середовища.

Взаємодія з Department of Global Communications ООН.10 листопада 2021 року плануємо взяти участь у вебінарі проєкту ООН «Academic Impact Initiative» («Академічний вплив»), який був ініційований Генсеком ООН Пан Гі Муном з метою посилення впливу університетів на формування політики сталого розвитку у своїх країнах і світі. КПІ з 2011 року представляє Україну в цьому об'єднанні університетів світу, має певні зобов'язання щодо впровадження в Україні та світі цілей і принципів ООН у сфері сталого розвитку, щорічно звітує про виконану роботу. На вебінарі буде розглянуто питання впливу викликів, які постали перед світовою спільнотою у зв'язку з пандемією COVID-19, та рішень, які може запропонувати наука для подолання цих викликів.

Відділ зовнішньоекономічної діяльності провів 2 листопада 2021 р. установчу зустріч групи експертів від ФММ з керівниками проєкту від UNIDO для виконання контракту з ЮНІДО №3000094214 «Надання послуг для визначення оцінки регулятивного впливу на еко-індустріальні парки» (19 440 євро). За контрактом потрібно провести оцінку впливу очікуваної політики України щодо Екоіндустріальних парків, а також вивчити та оцінити вигоди, витрати та наслідки нового регулювання Екоіндустріальних парків. Проєкт міждисциплінарний, до його виконання мають бути залучені ще й інші підрозділи КПІ – ННІМЗ, ННІТЕФ, ННІЕЕ, ХТФ, ІХФ.

Робота координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ

За умов складної епідеміологічної ситуації в ЦМО (багато співробітників хворіють на COVID-19 і на гострі респіраторні захворювання) ЦМО забезпечує швидке реагування для забезпечення безперебійного вирішення міграційних питань і оформлення першокурсників – іноземних громадян.

Завершується вступна кампанія для іноземних громадян. Уже зараховано (враховувались ті студенти, які вже підписали контракти та заплатили за навчання) 296 іноземців (станом на аналогічний період у 2020 році – 260; у 2019 – 349). Це на 14% більше, ніж було зараховано торік.

У ході вступної кампанії було підписано і видано 374 запрошення на навчання в КПІ. Це найбільша кількість запрошень, виданих у вступних кампаніях трьох останніх років (у 2020 році – 283; у 2019 році – 355). Всього надійшло 861 звернення щодо вступу до КПІ.

Послу ОAE в Україні передано лист-запрошення здійснити візит до КПІ, обговорити перспективи підготовки в КПІ фахівців для цієї країни. Отримано відповідь, що особиста зустріч можлива після завершення локдауну.

У співпраці з Відділом з питань освіти посольства КНР в Україні проводиться робота щодо вступу до аспірантури магістрів у наступному році.

Розпочато реєстрацію іноземців, які бажають вакцинуватися. Перші іноземці зможуть вакцинуватись 8 листопада. Усього планують вакцинуватися  108 таких осіб.

Міжнародна проєктно-грантова діяльність

Продовжується проведення в підрозділах семінарів-практикумів для організаторів і керівників діючих наукових груп, присвячених методикам здійснення міжнародної проєктної діяльності. Наступні семінари буде проведено 9 листопада на ФСП та 11 листопада на ФІОТ.

Спільно з ННІАТ (І.В. Коробко) готуємо виступи від КПІ у «Днях інновацій у сфері космічної промисловості», що організовуються Агентством Європейського Союзу з космічної програми (EUSPA) у Празі, Чехія, 8-9 листопада 2021 р. Дводенний захід надасть учасникам можливість ознайомитися з особливостями Космічної програми ЄС та її останніх сервісів, з інструментами фінансування за програмою ЄС «Horizon Europe» для новаторів, підприємств та дослідників КПІ. І.В. Коробко, який буде представляти КПІ в заході, поінформує нас, у яких проєктах зможуть брати участь вчені КПІ і України.

Під час візиту до КПІ делегації «Egyptian Black Sand Company» (Арабська Республіка Єгипет) на чолі з головою правління компанії генерал-майором Самі Хасаном 4 грудня плануємо ознайомити делегацію з можливостями вчених ННІМЗ здійснити проєкти зі створення в Єгипті виробництва титанового шлаку, титанової губки, діоксиду титану та злитків. Працюємо спільно із ННІМЗ ім. Є.О. Патона (Ю.М. Сидоренко).

Робота групи із забезпечення позитивної динаміки показників КПІ у світових рейтингах

На виконання завдання ректора щодо посилення управлінського впливу на підрозділи для досягнення синергії в роботі по забезпеченню позитивної динаміки показників університету в світових рейтингах, деканам факультетів, директорам ННІ, завідувачам кафедр направлено доручення першого проректора Ю.І. Якименка щодо запровадження аналізу ефективності роботи підрозділів на основі моніторингу кількісних і якісних характеристик, аналогічних тим, які запитують від КПІ світові рейтинги. На основі даних цього аналізу планується індивідуальна робота з деканами факультетів і директорами інститутів з роз'яснення та  запровадження розроблених алгоритмів дій.

Готуємося до участі у вебінарі QS Rankings: A Complete Guide (повний дороговказ рейтингу), який пройде 10 листопада. Формуємо перелік запитань від КПІ.

Проректор з адміністративної роботи В.А. Кондратюк

Карантинні обмеження та питання забезпечення роботи університету в умовах «червоної зони»

Департамент майнових і соціальних питань збирає та узагальнює інформацію щодо кількості працівників, які вже пройшли вакцинацію, та тих, які планують вакцинуватися.

Підписали договір про забезпечення структурних підрозділів засобами індивідуального захисту. Готуємо наступний план закупівель масок та антисептиків.

Департамент безпеки забезпечує виконання вимог усіх нормативних актів і документів – як загальнодержавних, так і внутрішньоуніверситетських – щодо допуску до роботи співробітників. Усе це здійснюється так: до роботи допускаються працівники, які пройшли курс щеплення або мають негативний ПЛР-тест. Тим, хто ще не вакцинувався, пропонується це зробити в пункті вакцинації, який надаватиме таку можливість у вівторок і п'ятницю. Сторонні особи, які бажають відвідати університет, без пред'явлення сертифікату про вакцинування або негативного ПЛР-тесту в приміщення не допускаються.

М.З.Згуровський

Тобто, на входах до корпусів та гуртожитків перевірятимуться сертифікати та ПЛР-тести?

В.А.Кондратюк

Саме так.  

Директор департаменту управління справами М.О.Мазур

А хто це буде робити?

В.А.Кондратюк

Це робитимуть чергові департаменту безпеки, які забезпечують перепускний режим у навчальних корпусах, а також швейцари в гуртожитках.

 М.О.Мазур

Але ж тоді в нас можуть виникнути питання щодо законності такої перевірки.

В.А.Кондратюк

Такі перевірки стосуватимуться передусім сторонніх відвідувачів університету. Нашим працівникам ми пропонуємо пройти вакцинування – чи то  за місцем проживання, чи то в нашому пункті вакцинації у ЦКМ.

М.З.Згуровський 

Хіба вимога МОЗ не вказує нам на необхідність впровадження такого режиму роботи?

М.О.Мазур

Є дві вимоги: перша – відсторонення людей, які не мають вакцинації, і друга можливість допускати до роботи лише тих, хто вакцинований або має до цього протипоказання, засвідчені довідкою лікаря.

М.З.Згуровський

Але є ситуація, про яку сьогодні вже доповів Юрій Іванович – померла від COVID-19 співробітниця відділу кадрів. Два тижні тому померла інспектор навчального департаменту. Вони приймали відвідувачів. Якісь з цих відвідувачів були інфікованими. Наші співробітниці  заразилися і померли. За таких умов, ми повинні убезпечити наших працівників від таких ситуацій і для цього продумати режим виконання вимог МОЗ і МОН, виходячи з реальної ситуації, що склалася.  Чи буде незаконною перевірка в адміністративній будівлі сертифікатів про ПЛР-тести чи вакцинацію? Чи такі перевірки суперечитимуть тим вимогам МОЗ і МОН, які ми отримали?

Начальник юридичного управління Є.В.Дергачов

Законодавство не зобов'язує ЗВО перевіряти сертифікати про вакцинацію або довідки про ПЛР-тести у відвідувачів.

Ю.І.Якименко

У цій ситуації ми маємо насамперед взагалі закрити для сторонніх осіб доступ до наших корпусів. Нині ми працюємо в режимі дистанційного навчання, тому на входах ми маємо запитувати про мету візиту. Якщо людина дійсно має підстави для нього, тоді можна запитувати сертифікати або довідку про тестування. Але головне, щоб ми взагалі сторонніх осіб не допускали до наших приміщень.

М.З.Згуровський

А вимога до такого відвідувача показати сертифікат або тест є законною?

В.А.Кондратюк

Є законною.

М.О.Мазур

Але він має право відмовитися. 

В.А.Кондратюк

А ми, своєю чергою, можемо відмовити йому в доступі до навчальних корпусів, оскільки здійснюємо навчання у віддаленому режимі.

М.О.Мазур

Через такий режим – так, але  не вимагати в нього сертифікату.

М.З.Згуровський 

Не варто поспішати з висновками. Якщо б ви спробували сьогодні зайти в деякі будівлі органів державного управління без пред'явлення сертифікату, ви б цього зробити не змогли. А вони  порушують закон чи ні?

М.О.Мазур

Але людина при цьому має право відмовитися щось нам пред'являти.

М.З.Згуровський 

А ми за те, щоб більше не помирали наші люди. Ось, наприклад, ви ж також приймаєте багато відвідувачів. І є ймовірність того, що хтось із ваших співробітників інфікується від них. Щоб не допустити цього, слід вам як адміністраторам виробити такий режим і систему  роботи, щоб наші люди були захищеними і ми при цьому не порушували законодавства.

Ю.І.Якименко

Ми з Вадимом Анатолійовичем аналізували ситуацію. Дійсно, вимагати сертифікат – це питання не наше. Але не допустити людину до корпусу, якщо вона не має або відмовляється показати сертифікат, – на це повноваження ми маємо.

М.З.Згуровський 

Я ще раз пошлюся на органи державної влади, до приміщень яких вас не пропустять без сертифікатів. Думаю, що вони закону не порушують. Давайте і ми відпрацюємо такий режим роботи, щоб наші люди були захищені і, водночас, не було порушень законодавства.

Директорка Науково-технічної бібліотеки О.М. Бруй

Наша бібліотека за наказом працює для студентів. І нам  важливо, щоб люди, які заходять до неї, не наражали на небезпеку співробітників і одне одного.

М.З.Згуровський

Тим більше, що до вас приходять не лише наші студенти та викладачі, але й люди з різних міст України. Невідомо, чи хтось з них інфікований, а ми маємо захищати від хвороби наших працівників. Тому, Юрію Івановичу, я пропоную після ректорату зібрати у вас нараду за участю Вадима Анатолійовича Кондратюка,  Євгена Вікторовича Дергачова, Олександра Анатолійовича Іщенка, представників департаменту безпеки, профспілок, членів студентського самоврядування. Нам потрібно розробити такий режим роботи на час карантину, щоб наші люди були захищеними і ми при цьому не порушували законодавства. Навіть якщо хтось подасть на нас в суд, то хіба це велика проблема порівняно з тим, що ми збережемо нашим людям життя. Люди мають бути захищені.

Продовження доповіді В.А.Кондратюка

Господарська  робота

- Тривають роботи зі створення нової навчальної зони поруч з 30-м навчальним корпусом. Розпочато роботи з підсилення фундаменту та підпірної стінки;

- продовжуємо поетапно приймати виконані роботи зі встановлення автоматичної пожежної сигналізації у 18-му гуртожитку та в 21-му навчальному корпусі. Провели процедуру закупівлі послуги на обслуговування первинних засобів пожежогасіння;

- продовжували обстеження об'єктів зі складанням дефектних актів щодо  необхідності виконання капітальних і поточних ремонтних робіт (12-й та 28-й навчальні корпуси);

- провели робочу нараду щодо виконання робіт з благоустрою території за навчальними корпусами №№ 18, 19, 21 та 28. Розпочали роботи зі створення основи під тротуарні пішохідні доріжки та встановлення бордюрів;

- продовжуємо ремонт бруківки по території університету та в парковій зоні;

- здійснили профілактичний огляд індивідуальних теплових пунктів;

- передали технічну документацію для проведення зовнішньої експертизи щодо визначення стану температурного деформаційного шва між двома секціями 7-го навчального корпусу;

- розпочали вивезення на утилізацію листя та великогабаритного сміття;

- завершуємо роботи зі встановлення пандусу в Науково-технічній бібліотеці;

- за результатами роботи комісії закінчуємо виконання поточних ремонтних робіт аудиторного фонду;

- продовжуємо роботи з підсилення фундаменту 12-го навчального корпусу;

- розпочали готувати річний план проведення ремонтно-відновлюваних робіт у навчальних корпусах та на об'єктах господарського призначення університету;

- розпочали готувати річний план закупівель товарів, робіт та послуг по господарському напрямі;

- продовжуємо роботи із введення в експлуатацію індивідуального теплового пункту в 5-му гуртожитку. До кінця тижня розраховуємо отримати всі дозвільні документи;

- розпочали роботи з підключення 5-го гуртожитку до міських інженерних мереж з водопостачання, технічні рішення погоджено з «Київводоканалом». У середу плануємо провести гідравлічні випробування;

- підготували наказ про призначення відповідальних за енергозбереження осіб у структурних підрозділах університету;

- продовжуємо роботи з  реалізації проєкту роздільного збору сміття в університеті.

Соціальний напрям

-  Проводиться щоденний збір даних щодо вакцинації працівників університету;

-  уклали договори на послуги з моніторингу системи пожежної сигналізації, технічне обслуговування вакуумного універсального посту ВУП-5М, навчально-лабораторний стенд, випробувальний комплекс, послуги з ремонту пароконвекційної печі;

- продовжуємо підготовку документів для продовження договорів оренди у Фонді держмайна;

-  проводиться робота комісії з аудиту приміщень навчального корпусу №17;

- проведено дератизацію та дезінфекцію в житловому будинку за адресою: вул. Бориславська 53/3;

-  спільно з відділом закупівель проводиться робота з розподілу засобів індивідуального захисту (масок), антисептиків серед факультетів та інститутів;

-  продовжуємо рекламні кампанії, наповнення соцмереж та активне залучення нових користувачів на інформаційні ресурси баз відпочинку;

-  база відпочинку «Політехнік» працює в режимі «вихідного дня» та приймає відпочивальників з дотриманням усіх карантинних обмежень з урахуванням наявності сертифікатів вакцинації у працівників і відпочивальників;

-  проводиться підготовка до ремонту та заміни окремих вузлів трансформаторних підстанцій на базах відпочинку.

Безпека

- На попередньому тижні  складних правопорушень на території університету не виявлено;

- розпочали поетапно впроваджувати алгоритми системи контролю та управління доступом у Центрі фізичного виховання та спорту;

- продовжуємо встановлення 26 камер відеоспостереження на території університету.

Директор департаменту якості освітнього процесу О.А. Жученко

Уже є певна затримка виконання нашої програми зовнішньої акредитації освітніх програм. Це викликано відомими обставинами, пов'язаними з діяльністю НАЗЯВО. Проте ближчим часом це питання має бути врегульовано, оскільки у Верховній Раді України минулого тижня ухвалено проєкт закону №6197, який врегульовує це питання, його направлено на підпис Президенту. Сподіваємося, що невдовзі Кабінет Міністрів України за поданням МОН затвердить тимчасовий склад НАЗЯВО.

Внутрішня акредитація. Активно працюємо на цьому напрямку. Цього року ми аналізуємо більший обсяг інформації. Тепер ми навіть перейшли до рівня викладачів, оскільки в цьому році вперше при формуванні державного замовлення на вступ на всі рівні вищої освіти ми мусимо завантажувати до ЄДЕБО інформацію по всіх дисциплінах, які реалізуються в межах освітньої програми, в тому числі й щодо викладачів, які її забезпечують. 

Начальниця департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л.Г. Субботіна

Фінансування за програмами «Підготовка кадрів» та «Академічна стипендія» за листопад отримано у повному обсязі. Фінансування наукової діяльності планується отримати на початку наступного тижня.

Підготовлено та підписано наказ про виплату грошової допомоги педагогічним працівникам відповідно до законодавства. Виплату плануємо провести разом із заробітною платою за ІІ половину листопада.

До МОН надано інформацію щодо використання коштів, виділених з фонду розвитку Держбюджету на протипожежну безпеку. Завершено процедури закупівлі. Укладено договір  на ремонт пожежної сигналізації в гуртожитку №19. По гуртожитку №20 договір на стадії укладення.

Реєстрація договорів на придбання обладнання для наших навчальних лабораторій іде дуже активно. По деяких уже пішли оплати. Відстежуємо, щоб вони здійснювалися в межах виділених відповідно до замовлень підрозділів коштів на ці цілі.

Здаємо місячну звітність за жовтень до відповідних інстанцій.

Разом з НДЧ беремо участь у формуванні кошторисів по договорах, які готуються до підписання.

Готуємося до захисту бюджетів. Усі документи, що їх підрозділи мають заповнювати, їм передано. Надаємо консультації. Захист розпочнемо 23 листопада. 

Платежі в Казначействі здійснюються у звичайному режимі.

У зв'язку з тим, що викладачі перейшли на роботу в режимі дистанційного викладання, у них буде підтвердження того, що вони працюють дистанційно. Але є побоювання щодо допоміжного персоналу. Нині дуже багато співробітників мають працювати на «дистанційці». При цьому обов'язково потрібно мати підтверджувальні документи щодо того, яку роботу вони виконували. Тому що, коли буде перевірка, це обов'язково будуть дивитися. Я вже маю інформацію від колег з інших університетів, які перевіряє Рахункова палата, щодо того, що це уважно відстежується. Напевно, нам слід розробити форми, які працівники, особливо ті, які належать до навчально-допоміжного персоналу, мають заповнювати, коли працюють на «дистанційці».

М.З.Згуровський

Це обов'язково потрібно зробити. Єдине, що ці документи не повинні буди громіздкими.

Ю.І.Якименко

Ми наказом передбачили обов'язкову систему контролю і звітності для тих, хто переводиться на дистанційну систему. В будь-якому поданні про переведення на таку форму  роботи має бути відповідний додаток з переліком усіх функцій працівника.

М.З.Згуровський

А є уніфікована форма цього? Вона не має бути великою, але з іншого боку бути інформативною. Тому що якщо вони забезпечують освітній процес і він відбувається, то це означає, що люди працюють.

Ю.І.Якименко

Поки що такої форми немає, але ми її зробимо.

Директор студмістечка О.А. Іщенко

У гуртожитках нині проживають 11 578 мешканців. З них 8 хворих, 21 контактна особа перебуває на самоізоляції в своїх кімнатах. Якщо порівняти з попередніми тижнями, ситуація поліпшилася.

Перепускний режим. У нас його забезпечувати простіше, бо після переходу Києва до «червоної зони» в студмістечку запроваджено карантин. Тому відвідування гуртожитків нікому, окрім мешканців, не дозволено. Що стосується працівників, то з 8 листопада всі, хто не був вакцинований і не має до цього протипоказань, відсторонені від роботи або відправлені у відпустку. У такий спосіб керівник кожного гуртожитку, кожної ділянки роботи стежить за тим, щоби такі люди не були в колективах.

Ремонті роботи. Ремонти проводяться на 5 об'єктах власними силами. Ще на 2 робти проводять підрядні організації, які працюють над монтажем і налаштуванням систем протипожежної автоматичної сигналізації.

Соціально-виховна робота зосереджена на питаннях дотримання карантинних норм і попередження захворювань, дотримання правил протипожежної безпеки, а також профілактичних заходів щодо попередження психологічних зривів серед студентів.

Правопорядок. За минулий тиждень у нас в гуртожитках і на території студмістечка серйозних правопорушень не виявлено.

М.З.Згуровський

Юрію Івановичу, а хіба не можуть бути поширені такі само, як у студмістечку, карантинні правила на корпуси університету та загально-університетські підрозділи, такі як бібліотека, Центр культури та мистецтв, Центр фізичного виховання та спорту тощо?

Ю.І. Якименко

Те, що ми з Вадимом Анатолійовичем розпочали готувати, практично буде подібним.  Загалом по університету у зв'язку з карантином і впровадженням системи дистанційного навчання, це практично буде уніфіковано.

М.З.Згуровський

Але люди не зовсім поінформовані. Тому й виникають дискусії з цього приводу, як от сьогодні навіть на нашому засіданні.

Ю.І. Якименко

Сьогодні ми підготуємо відповідне розпорядження.  Тим більше, що з Євгеном Вікторовичем ми вже готували розпорядження щодо переходу на систему дистанційного навчання, і там сформульовано низку вимог до працівників.

М.З.Згуровський

Таким чином, відпрацюйте чіткий порядок, щоб довести його до колективу.

Директорка Науково-технічної бібліотеки О.М. Бруй

Поширення результатів наукових досліджень університету у відкритому доступі.

Надано 18 консультацій представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань роботи функціоналу OJS, OCS, рекомендації щодо планування роботи редакції за міжнародними стандартами, відстеження цитування журналів КПІ у БД Scopus та Web of Science.

Триває комплексний аналіз журналів на їх відповідність міжнародним видавничим стандартам і вимогам БД Scopus/WoS – проаналізовано поточний стан і дано рекомендації для журналу «Innovative Biosystems and Bioengineering».

Сформовано перелік періодичних видань КПІ, які замовляють DOI, для включення їх у Договір з СrossRef.

Інформаційна грамотність

Проведено лекції з основ інформаційної грамотності для 24 груп студентів першого курсу (загалом 48 лекційних годин).

Науково-методична робота

Проведено товариську зустріч з працівниками НБ Львівського національного університету імені Івана Франка щодо обговорення діяльності, що здійснюється бібліотекою для допомоги науковцям університету в актуалізації профілів авторів в Google Scholar (моніторинги, консультування, робота з дублетними профілями тощо).

До Дня української писемності та мови вже традиційно готуємо Диктант національної єдності. Він проходитиме у режимі зум-конференції. Диктант розпочнеться о 10:00 8 листопада.

Окрім  того, до Дня Незалежності Польщі, який відзначають 11 листопада, ми організовуємо онлайн-лекцію випускника КПІ, відомого краєзнавця Михайла Кальницького, присвячену видатним полякам – вихованцям київських навчальних закладів. Це один із заходів, які ми запланували до відзначення 100-річчя Секції вихованців КПІ  в Польщі.

Робочі питання. Організовуємо роботу щодо завершення вакцинації співробітників бібліотеки, списки надішлемо. Щоправда, кілька людей категорично відмовляються від отримання щеплення.

М.З.Згуровський

Ну тоді слід буде діяти відповідно до вимог, викладених у наказі Міністерства охорони здоров'я.

Голова ради з питань розвитку університету В.Й. Котовський

Виготовлення меморіальних дошок Б.Є.Патону вийшло на фінальну стадію.  Гіпсові форми вже завезено на місце виготовлення.

Пам'ятник Борису Євгеновичу Патону. Плануємо найближчим часом  прийняти з Дніпра автівку з виготовленим постаментом й приступити до його встановлення. З Вадимом Анатолійовичем перебуваємо на постійному зв'язку, всі питання щодо виділення техніки та робітників оперативно вирішуються.

Голова  об'єднаного  профкому М.О.Безуглий

Хочу поінформувати, що ЦК профспілки працівників освіти направило до Кабінету Міністрів України звернення щодо відтермінування на один місяць дії Постанови про відсторонення невакцинованих працівників від роботи. Маємо щодо нього лише коментар Міністра охорони здоров'я, який він дав ЗМІ і в якому він не погоджується на це, але ми чекаємо на офіційну відповідь.

Також усім відомо, що директор однієї з київських шкіл подав до суду позови щодо призупинення дії цих документів. Судове засідання призначено на кінець листопада. Київська організація профспілки підтримує забезпечення цього позову. Мова в ньому йде про наказ про запровадження переліку професій, представники яких повинні обов'язково   бути вакцинованими. Це стосується всієї освітньої галузі, не лише середніх шкіл. Проте судовий розгляд – це довгий шлях. Поки що слід все вирішувати у тому ключі, про який було домовлено.

М.З.Згуровський

Нам потрібно передусім зберегти життя і здоров'я наших людей.

Голова профкому студентів Ігор Степанюк

Почали взаємодіяти з ДНВР і мобільними бригадами, які проводять вакцинацію в КПІ. Якщо в них виникають якісь проблеми, допомагаємо і допомагатимемо й надалі. Хоча там усе максимально забезпечено і організовано, але, все ж таки, після спілкування з деякими нашими працівниками, яким ми допомагали заповнювати форму про згоду на вакцинування, відчули, що їм бракує інформації, для чого це проводиться.

Оголосили реєстрацію на онлайн-турнір з шахів серед студенів-першокурсників.

Хотів би ще порушити таке питання.  За тиждень у нас завершується термін дії наказу про переведення освітнього процесу на дистанційну форму. Напевно, цей термін буде продовжено. Тому хотілося б, щоб це рішення було прийнято завчасно, щоб ті студенти, які поїхали додому, знали, що поки що можна не вертатися.

Щодо допуску в корпуси університету. Щодо сторонніх осіб зрозуміло. А що робити, коли працівник КПІ відмовляється показувати сертифікат і говорить, що вимога його пред'явити є незаконною? Це питання слід пропрацювати.

М.З.Згуровський

Це саме і є метою наради, яка має відбутися у Юрія Івановича. Ми маємо вийти на виважені рішення. За системою критеріїв на першому місці має стояти захист життя і здоров'я наших людей. На цьому слід будувати правильні рішення.

В.о. голови студентської ради Ілля Войтюк

Значного поширення набула інформація про злочин, який скоїв нібито студент КПІ. Йдеться про встановлену в жіночій душовій відеокамеру. Студрада вважає, що кожна людина має право на недоторканність приватного життя. І щойно у дівчат з'явилися якісь перепони на шляху вирішення цієї ситуації, ми зібрали всіх постраждалих, покомунікували з ними, допомогли надати справі розголос, вивели їх на зв'язок з поліцією, ще з якимись органами.  Тепер тримаємо руку на пульсі, щоб поліція не поставила справу на паузу.

Також є два питання щодо карантинних обмежень. Перше, що робити студентам, яким ще немає 18 років і вони невакциновані.  І друге – що робити студентам, які потрапили в таку ситуацію, як той студент, який до мене звернувся з питанням, що йому робити, якщо він  був примусово вакцинований в Криму «Спутником» і тепер не хоче повторно вакцинуватися, а російську вакцину в нас не визнано.

М.З.Згуровський

А хіба ці студенти не на дистанційній формі навчання?

Ю.І.Якименко

Ілля, давайте домовимося, що перед тим, як порушувати питання на ректораті, слід спробувати вирішити його в робочому порядку. Ми ж уперше чуємо про цю проблему. Звичайно, вирішити проблему кожного студента важливо, але таких проблем дуже багато, і для їх вирішення і існує наша система. А я впевнений, що і Наталія Валеріївна про таке вперше чує, і інші, тож давайте звернемося до системи.

М.З.Згуровський

Дякую. Олександре Анатолійовичу і Вадиме Анатолійовичу, коли стало відомо про  ситуацію з відеокамерою в гуртожитку №7, ваші служби спрацювали згідно з законом –  здійснили всі необхідні кроки, викликали поліцію? Чи щось було не так? Я хочу зрозуміти інформацію студради – ви що, чогось не зробили з того, що були повинні зробити?

В.А.Кондратюк

Ілля, я просив би вас давати повністю достовірну інформацію. Адже те, що всі служби університету спрацювали як належить – ви про це знаєте. Коли цей випадок був виявлений, все було задокументовано, зразу працівники служби безпеки спільно з адміністрацією студмістечка виявили порушника, викликали поліцію, поліція також все задокументувала. Якщо, на вашу думку, поліція щось намагалася приховати, закрити цю справу – це неправда. Поліція одразу внесла всі дані по заявах студенток до Єдиного реєстру досудових розслідувань, тепер готуються документи про вручення підозри правопорушнику. Крім того, відразу було вчинено дії на комісії з профілактики правопорушень студмістечка – цього студента з гуртожитку було виселено. Отож у мене прохання, перш ніж подавати таку інформацію до ЗМІ, соціальних мереж, поспілкуйтеся з відповідальними особами, поставте свої запитання. Бо ви жодного разу до мне не звернулися, інформацію отримуєте незрозуміло звідки, і зразу сприймаєте її за істину. Це неправильно.

М.З.Згуровський

Дякую. Олександре Анатолійовичу,  а ваші служби як діяли в цій ситуації?

О.А.Іщенко

Дівчата виявили камеру 28 жовтня. Тільки 29 жовтня вони звернулися до завідувачки гуртожитку. Завідувачка зразу ж викликала нашу службу безпеки і вже разом зі службою безпеки викликали поліцію. До другої ночі разом з представниками поліції вони перебували на роботі в гуртожитку №7, де поліція оформлювала цю справу, виконувала необхідні слідчі дії, дівчата писали заяви. Лише після другої ночі, коли ці дії було  завершено, всі  пішли додому відпочивати.  Тепер поліція проводить слідчі дії. Ми чекаємо на офіційний їхній результат. Так, є підозрюваний, але є і презумпція невинуватості. Ми не можемо застосовувати якісь дисциплінарні, адміністративні заходи до людини, провину якої не доведено. Тому ми, так само як і ви, чекаємо на офіційні документи.

М.З.Згуровський

Дякую. А в чому, власне, тоді запитання студентів? Якщо служби спрацювали відповідно до ситуації та закону, в чому питання?

І.Войтюк

У мене жодних претензій ані до служб студмістечка, ані до департаменту безпеки не було.  Дійсно, питання вже було розглянуто на минулому ректораті, але розслідування ще не завершено, і у дівчат виникли запитання, про які я розповів. Якщо подальших комунікацій не потрібно, я можу про це не розповідати.

М.З.Згуровський

Безумовно, потрібно комунікувати, слід морально підтримати студенток. Щодо цього, що вами зроблено Наталіє Валеріївно?

Н.В.Семінська

Звісно, я зустрілася з дівчатами. Ми обговорили цю ситуацію. В них були якісь побоювання, що їх можуть відрахувати за те, що вони все це розповіли. Я їх заспокоїла, що все буде добре, спілкувалася з факультетами. Тобто все, що в такій ситуації потрібно робити, все зроблено.       

М.З.Згуровський

Дякую. Тож чи правильно я зрозумів, що все, що потрібно служби КПІ зробили,?

В.А.Кондратюк

Усе, що потрібно зробити з людської точки зору і з точки зору закону, зроблено і робиться. Найближчим часом, можливо у вівторок, поліція планує оголосити цій особі підозру. Вже встановлено, де було придбано камеру, проведено необхідні експертизи. 

Дата події