Дев'ять студентських команд з університетів Києва, Харкова, Тернополя, Львова, Сум і Білої Церкви взяли участь у буткемпі «International Cooperation in Research and Innovation», який пройшов у КПІ з 25 по 28 квітня. Протягом чотирьох днів ці команди у межах проєкту Шведського інституту "RESCUU" (Resilience of Education: Sustainability and Cooperation for Ukrainian Universities – Стійкість освіти: сталий розвиток освіти та розширення співпраці для українських університетів) навчалися методів ефективної міжнародної комунікації в науково-інноваційній сфері і, водночас, працювали над підготовкою власних грантових заявок за напрямом "Інклюзія". Ну а потім міжнародне журі, до складу якого входили фахівці з Польщі, Швеції і Фінляндії, оцінило їхні напрацювання і визначило три кращих проєкти. Тобто завершенням цієї весняної школи став конкурс, сказати б, випускних робіт її "учнів".

 

Проєкт "RESCUU" має на меті сприяти стійкості навчальних закладів України під час війни та підтримувати українських викладачів, студентів і дослідників, які залишилися працювати або навчатися в українських університетах. І, звісно, підготувати їх до активної участі у повоєнній відбудові країни. В Україні його реалізацію забезпечує КПІ ім. Ігоря Сікорського спільно з Університетом Уппсала (Швеція), Познанським технологічним університетом (Польща), Києво-Могилянською академією та Університетом "Академія Або" (Фінляндія). Період, на який розраховано проєкт, – з січня 2023 р. до червня 2024 р., а організаційне керівництво діяльністю університетів-партнерів здійснює Координаційний секретаріат Уппсальського університету.

Одним із пунктів, передбачених програмою "RESCUU", є організація буткемпів, тобто кількаденних інтенсивних навчань-тренінгів з міжнародної співпраці в дослідженнях та інноваціях для студентів і молодих науковців. У КПІ навчання в межах цього освітньо-тренувального збору проводилося в очно-дистанційному  режимі. А організував його Студентський парламент КПІ за сприяння та активної підтримки двох департаментів – ДНВР і ДМС.

"Нові знання в галузі міжнародного співробітництва, робота в команді, інклюзія та інші практики, до яких долучаться учасники буткемпу, допоможуть їм надалі успішно працювати у складі дослідницьких та інноваційних проєктних команд, сприятимуть їхньому кар'єрному зростанню", – зауважив, вітаючи учасників буткемпу, проректор з міжнародних зв'язків член-кореспондент НАН України Сергій Сидоренко. 

Програма школи-інтенсиву була надзвичайно насиченою: доповіді експертів, воркшопи і тренінги за їхньою тематикою, робота команд разом з менторами над підготовкою проєктних заявок, а в останній день буткемпу – їхня публічна презентація. Звісно, азарту додав елемент змагальності, адже журі визначало кращі з поданих проєктів, а команду-переможницю очікував головний приз – путівка на участь в Міжнародній студентській конференції з викликів сталого розвитку в країнах Балтійського регіону через війну в Україні, що відбудеться у вересні наступного року в Познанській політехніці (Польща). Не дивно, що оголошення підсумків цього конкурсу учасники чекали з особливим хвилюванням. І, як виявилося, недаремно. "Ми  вирішили, що на конференцію до Познані поїдуть не одна команда-переможниця, а команди, що посіли перше, друге і третє місця", – повідомила під оплески проректорка з навчально-виховної роботи  КПІ Наталія Семінська, перш ніж оголосити переможців. Ними стали команда КПІ ім. Ігоря Сікорського з проєктом створення віртуального інклюзивного освітнього середовища (I місце), команда Білоцерківського аграрного університету з проєктом допомоги внутрішньо переміщеним особам (II місце) та команда Західноукраїнського національного  університету (Тернопіль) з проєктом створення інклюзивного середовища для студентів (III місце). Члени команд-призерів отримали також невеличкі призи від організаторів і сертифікати учасників. Власне, сертифікати про участь у цьому буткемпі отримали представники всіх університетів, які приїхали до Києва на ці чотири дні. Але найголовнішим, з чим всі учасники повернулися до свої вишів, стали набуті знання та навички.

"Наш проєкт передбачає поєднання онлайн і офлайн заходів для поліпшення стану інклюзії в університеті, потім – в Україні, а тоді, можливо, і в світі,  –  розповів лідер команди переможців студент НН ІАТЕ КПІ В'ячеслав Олійник. – Сутність цього проєкту полягає в організації навчання студентів, викладачів, кураторів до рівня менторів, які зможуть допомагати людям з особливими потребами в їхній соціалізації та навчанні".

"На мій погляд, вийшов чудовий захід. Для нас це був перший захід офлайн після довгої перерви, пов'язаної з відомими причинами, – поділився своїми враженнями начальник відділу координації міжнародної проєктної діяльності ДМС професор Сергій Шукаєв. – Дуже важливою є його ідея. Навички підготовки міжнародних проєктних заявок – це той інструмент, який дозволить університетам нашої країни рухатися до інтеграції в європейський і світовий дослідницький простір. Бо насправді наука та освіта реалізуються через міжнародні гранти. Тож такі навички надзвичайно потрібні нашій молоді". Він також додав, що восени в КПІ відбудеться ще один буткемп у межах цього проєкту, і його буде присвячено питанням інновацій та стартапів.

"Готуючи цей буткемп, ми дуже старалися, – розповіла президентка Студентського парламенту КПІ Юлія Максимюк, – і вже отримали теплий фітбек (відгук про роботу команди та її окремих учасників – авт.)".

Отож перший в КПІ буткемп у межах міжнародного проєкту "RESCUU" відбувся. Розпочинається підготовка до проведення другого.

Довідково: Шведський інститут – це державна агенція Королівства Швеція, серед цілей діяльності якої є й фінансування спільних проєктів для окремих осіб, організацій та компаній. У такий спосіб ця організація вибудовує відносини з молодими світовими лідерами завтрашнього дня та сприяє глобальному розвиткові. Фінансується Шведський інститут переважно за рахунок асигнувань державного бюджету.

Дмитро Стефанович

Фінал буткемпу в КПІ

Девʼять команд з різних куточків України протягом чотирьох днів вдосконалювали свої навички з управління, переймали досвід європейських проєктів і працювали над своїми проєктами.

Мета буткемпу — розвивати у студентів навички в реалізації міжнародних проєктів.

За одноголосним рішенням журі перемогла в буткемпі команда КПІ з проєктом віртуального інклюзивного освітнього середовища.

Дата події