Упродовж чотирьох тижнів третьокурсники Спільного українсько-німецького факультету машинобудування (СУНФ) перебували на практиці в Німеччині. За цей час ми відвідали інститути та лабораторії, що входять до складу факультету машинобудування Магдебурзького університету ім. Отто-фон-Геріке, ознайомилися з роботою сучасного обладнання. Вихідними днями подорожували країною, знайомилися з її історією та культурою.
Спочатку ми відвідали інститут IFQ, де ознайомилися з фрезерними та шліфувальними станками, вимірювальною технікою. Мене особисто найбільше вразило устаткування фірми Kuka. Працювати у майбутньому з такою відомою фірмою з виробництва роботів – це вражаюче. На заводі порошкової металургії ми побачили все виробництво від самого початку – складу залізного порошку – до останнього етапу виготовлення зубчастих коліс. А ще дізналися, що підприємство використовує новітні матеріали, склад яких тримається у таємниці. В інституті механіки ознайомилися з унікальною технологією RapidPrototyping, яка дозволяє в найкоротші терміни отримати точний макет деталей, виробів чи дослідних зразків для демонстрації характеристик та властивостей. Ця технологія полягає в розробці моделі виробу у форматі STL, а потім точного її відтворення. Також студенти отримали навички роботи з програмою SimPack, яка дозволяє дізнатися, як будуть розподілені сили та моменти. А ще ми оглянули дослідну лабораторію, де знаходився експериментальний автомобіль Volkswagen. Тут досліджували вплив навколишнього середовища та різних непередбачуваних ситуацій на водія, наприклад, як він реагує на слизьку дорогу та інші перешкоди. Дехто з "наших" навіть наважився сісти за кермо цього авто і взяти участь в експерименті.
Найцікавішими виявилися останні два тижні, коли ми відвідали інститути мехатроніки та конструювання двигунів, а також матеріалознавства та зварювання. Нам продемонстрували дослідні двигуни відомих фірм Mercedes та Volkswagen. Студенти із захопленням спостерігали за їх роботою та дізналися про особливості витрат пального залежно від кількості вприскувань бензину, а також про те, як шкідливі домішки, наявні в горючій суміші, впливають на роботу двигуна. Потім була поїздка на підприємство SKL Motor, яке розробляє, виготовляє та реалізує двигуни, що працюють на дизельному паливі, важких фракціях нафти і газу з діапазоном потужностей від 450 до 2350 кВт. В інституті матеріалознавства та зварювання ми ознайомилися з процесами виготовлення шліфів для подальшого їх дослідження та лазерним зварюванням і різанням. Мені, як студентці зварювального факультету, було дуже цікаво на власні очі побачити процеси, про які читала, проте досі на практиці не бачила. Відвідали ми і підприємство Enercon – одне з найбільших виробників вітрогенераторів потужністю від 330 кВт до 2,0 МВт. Основна риса вітрогенераторів Enercon – відсутність трансмісії і кільцевий генератор. Спочатку із звичайного листа заліза формується корпус, а потім всі частини складають та зварюють. На виробництві використовують сучасні зварювальні трактори фірми Fronius. Що нас вразило, так це розміри вітряків – вони велетенські!
Отже, практика пройшла успішно. Ми не лише ознайомилися з різноманітним обладнанням, гарно відпочили та отримали нові знання і враження, з'явилася ще одна мотивація для навчання та успішного складання іспиту з німецької мови.