ДНК творчості на площі знань. На площі Знань КПІ ім. Ігоря Сікорського постав новий артоб'єкт. Це подарунок університетові від Посольства Італійської Республіки в Україні. Представили його учасникам церемонії урочистого відкриття Надзвичайний і Повноважний Посол Італійської Республіки в Україні П'єр Франческо Дзадзо та автор – відомий італійський художник, архітектор і дизайнер Паоло Койя. 

Серед учасників церемонії були директор Італійського інституту культури в Україні Едоардо Крізафуллі, працівники посольства Італії в Україні, студенти та викладачі КПІ на чолі з ректором університету академіком Михайлом Згуровським, представники громадськості Києва. Така увага до нової монументальної композиції на території кампусу КПІ невипадкова: вона є візуальним унаочненням підтримки з боку Італії боротьби українського народу за своє право вільно жити, працювати й розвиватися на власній землі.

Урочисте відкриття артобєкта

"Сьогодні ми залучаємо до системи виховання нашої молоді КПІ ще один артоб'єкт – скульптурну композицію "Вируюча молекула творчої ДНК", яка алегорично стверджує, що поза творчістю не існує особистості. Її відкриття символізує наші наміри щодо подальшого розвитку культурних зв'язків з Італійською Республікою. Автор композиції Паоло Койя зазначив: "Це гарна можливість зблизити народи Італії та України". Хочу приєднатися до цих прекрасних слів", – сказав, відкриваючи церемонію, Михайло Згуровський.

Відкриття монументальної композиції відбулося 25 листопада – лише за два дні після чергового воєнного злочину росії – ракетного обстрілу об'єктів енергетичної  інфраструктури країни, вбивства мирних українців і знищення кількох житлових будинків. Злочину, який ця підступна держава, що намагається втягнути світ у морок середньовіччя, вчинила відразу після того, як Європейський парламент на своєму пленарному засіданні більшістю голосів офіційно визнав її державою-спонсором тероризму, а Парламентська асамблея НАТО не лише визнала російську федерацію державою-терористом, але й підтримала пропозицію української делегації щодо створення спеціального Міжнародного трибуналу з приводу російської агресії. Це додало до самого дійства додаткової символіки, адже мистецтво – це завжди про життя, навіть попри найстрашніші випробування та, здавалося б, найнесприятливіші для творчості обставини.

"Сьогодні Італія надає всебічну допомогу Україні на політичному, дипломатичному, економічному та воєнному рівнях. Важливу роль відіграє також співпраця в галузі культури, тому що саме культура надзвичайно сильно пов'язує обидва народи – український та італійський", – наголосив, виступаючи  на церемонії урочистого відкриття композиції, П'єр Франческо Дзадзо.

Художнім втіленням значення співпраці обох країн у гуманітарній сфері став новий артоб'єкт на площі Знань університету, який може бути важливим і як один із культурних складників виховання майбутніх фахівців. "У спілкуванні з ректором КПІ паном  Михайлом Згуровським ми говорили, наскільки необхідно при підготовці інженерів для всебічного розвитку особистості поєднувати точні науки з гуманітарними", – додав посол Італії.

Розповідаючи про свій твір, Паоло Койя називає його також "Первісна креативна ДНК". Назва розкриває зміст – це сучасний символ творчого палання та неспокою, вирування життя в сталевих обіймах сучасності та вічних пошуків нового. А ще, записаного в генах творця усвідомлення свого коріння і пам'яті про попередників. Отож первісна ДНК – це життя, яке перемагає смерть і стверджує вічну нездоланність людського прагнення до пізнання і досконалості. Звідси і вибір матеріалів – мармур  (вічний матеріал!) постаменту і сталева стрічка, що утворюється з'єднаними в один нескінченний ланцюг генами. Глибоко продуманою є сама композиція: це результат поєднання контрастуючих звивистих та геометричних форм. За словами автора, основа зроблена у формі типової італійської кавоварки й уособлює момент обговорення ідеї, апогей креативного брейнстормінгу, який породжує вихор думок, що раптово вибухають і запускають автентичну ДНК винахідливості, завдяки якій було створено тисячі гарних та корисних предметів. Згадка про італійську кавоварку була дуже доречною – вона, як і вся доброзичлива атмосфера цього заходу, немов зігрівала людей, що цього похмурого осіннього дня зібралися на площі Знань.

Зліва направо Паоло Койя, Михайло Згуровський, Світлана Дзадзо та П'єр Франческо Дзадзо

"Я обрав мармур як основу для моєї роботи, щоб продемонструвати природний глибинний зв'язок людей з власним корінням, землею та історією, і сталь, характерну для мого стилю, щоб підкреслити силу та витривалість у боротьбі за свободу своєї землі друзів-українців", – так пояснює свій замисел  Паоло Койя.

До слова, про друзів-українців скульптор згадав невипадково: з 2016 року він постійно живе в Україні, бере активну участь у її культурному житті,  організовує освітні та мистецькі італійсько-українські заходи, а з початку широкомасштабної війни з росією також займається волонтерською діяльністю. А на запитання, чому для своєї композиції він обрав саме КПІ ім. Ігоря Сікорського, Паоло Койя відповів: "Бо науковці, зокрема науковці КПІ, знаходять рішення для багатьох проблем. І це – момент творчості і виявлення креативного начала, яке несуть дослідники. Тому я вважаю, що саме Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського – це найкраще місце для цієї скульптури. Адже тут народжуються ідеї, тут народжується креативність. Тому що винаходи – це теж породження нашого творчого  пошуку".

Отож ця скульптурна композиція стала символом творчого пошуку і, водночас, підтримки України. Італія в надзвичайно важкий період нашої історії як справжній друг надає нашій країні не лише матеріальну та військово-технічну допомогу, але й духовну підтримку. І саме Київська політехніка вкотре стала одним із тих містків, які поєднують і роблять ближчими одна до одної культури України та Італії, а скульптура італійського митця Паоло Койя, яка зображує первісну креативну ДНК, – матеріальним втіленням ідеї взаємопроникнення культур та утвердження поваги між італійським та українським народами.

На території кампусу з’явилася нова скульптура. Її автор — італійський митець Паоло Коя.

Він заклав у свій витвір кілька важливих сенсів. А КПІ обрав для локації, позаяк саме тут народжуються ідеї та винаходи.

Дата події